Veelgestelde vragen

Vragen over glasvezel:

– Wat is het verschil tussen kabel internet/adsl en glasvezel?

Over glasvezel internet kunnen hogere snelheden per seconde aangeboden worden dan coax en adsl. Ook zijn bij glasvezel de up- en downloadsnelheden gelijk. Verder is de reactietijd een stuk beter, waardoor bijvoorbeeld spelletjes aanzienlijk beter te spelen zijn en videogesprekken minder vertraging hebben.

– Kan ik ook bij mijn huidige aanbieder blijven?

Niet alle providers hebben er voor gekozen om op de nieuwe glasvezelverbinding te leveren. Het kan dus zijn dat u uw huidige provider niet kan houden.

– Uit welke aanbieders kan ik kiezen?

De aanbieders die meedoen zijn, Caiway, Delta, Online, WeServer en Helden van nu.

– Hoeveel kost een glasvezelabonnement?

U heeft al een internetabonnement vanaf 43,95 per maand. Wilt u ook tv en een vaste telefoon dan kan dat vanaf 54,40 per maand. Om de keuze te maken voor het passende abonnement kunt u met ons contact opnemen. Wij kunnen u helpen bij de keuze.

– Als ik besluit om na 21 april glasvezel te nemen, kan ik dan ook kosteloos de aansluiting krijgen?

Indien u na 21 april besluit om een glasvezelaansluiting te nemen zijn hier eenmalige kosten van €650 aan verbonden

– Krijg ik ook een ander e-mailadres als ik overstap naar glasvezel?

Als u nu gebruik maakt van het emailadres van uw provider dan zal dit mailadres vervallen na de overstap. Indien u een outlook.com, live.nl, gmail.com, hotmaail.com of vergelijkbare emailservice gebruikt heeft de overstap van internetprovider geen invloed op uw email.

– Moet ik alle kabels in huis vervangen?

Indien u gebruik maakt van een coax aansluiting (zoals Ziggo) is de kans groot dat u coax kabels in huis heeft liggen. Deze zullen vervangen moeten worden voor UTP. Ook zijn er opties om via het stroomnetwerk gebruik te kunnen maken van de glasvezelverbinding, of natuurlijk via WiFi.

– Kan ik mijn televisie blijven gebruiken?

Ja, er komt een los ‘decoder kastje’ welke aangesloten kan worden op uw televisie.